Unity is the world’s most used game engine and it enables the development of 2D and 3D games, as well as apps, for the PC, Mac, iOS, Android, WebGL and VR platforms. Experts in 3D modeling software (such as Blender) will find Unity a tool to use their own models to create 3D worlds in which interactive stories can be experienced.
In this course we will deal with all the necessary steps, from the Unity installation to the final build: Create a 3D endless runner game step by step and learn the interface of the Unity editor as well as the important Unity concepts from dealing with 3D models to physics, collision detection, C# scripting, audio integration, prefabs and more.
The lecturer will support you with comprehensive learning materials and with assistance directly on the computer so that you will make rapid progress. The course is suitable for beginners, no previous knowledge is required.
After successfully completing the course, you will be able to design and implement applications independently using Unity.
Unity ist die weltweit meistgenutzte Spiele-Engine und sie ermöglicht es, 2D- und 3D-Spiele, aber auch Apps, für die Plattformen PC, Mac, iOS, Android, WebGL und VR, zu entwickeln. Könner einer 3D-Modelling Sofware (wie z.B. Blender) finden in Unity ein Werkzeug, um mit ihren selbstgestalteten Modellen 3D-Welten aufzubauen in denen sich interaktive Geschichten erleben lassen.
In diesem Kurs befassen wir uns mit allen notwendigen Schritten, von der Unity Installation bis zum finalen Build: Erstelle schrittweise ein 3D-Endless-Runner-Spiel und lerne dabei das Interface des Unity-Editor sowie die wichtigen Unitykonzepte vom Umgang mit 3D-Modellen über die Physik, Kollisionserkennung, C#-Scripting, Audionintegration, Prefabs und mehr kennen.
Der Dozent unterstützt dich mit umfassenden Lernmaterialien und mit Hilfestellung direkt am Rechner so dass du schnell Fortschritte machen wirst. Der Kurs ist für Anfänger geeignet, Vorkenntnisse sind nicht erforderlich.
Nach erfolgreichen Abschluss des Kurses, kannst du mit Unity selbstständig Anwendungen gestalten und umsetzen.