Digitale Kugelbahnen
Timeframe
10.12.2024 —
7.02.2025
Meeting Times
Tue 10:00 — 13:00
Tue 10:00 — 13:00
Description - EN

In this project, you will delve into the fascinating world of marble runs. The goal is to design and implement a creative and technically sophisticated application that is both aesthetically pleasing and functionally interesting. You will design your ideas in 3D modeling software such as Blender and realize them in Unity. In addition, the inclusion of music and sound as an integral part of the design will be explored.

As a result, you will present, for example:

  • an (interactive) marble run with ramps, loops, jumps and spirals as an immersive sculpture or interactive application.
  • a (skill) game in which marbles have to be navigated through various obstacles.
  • a marble race in which several marbles compete against each other.
  • a marble-controlled music application in which the movement of the marbles creates various musical sounds and sequences or is synchronized to the rhythm of a piece of music.

In addition to your fascination with marble runs, you also need to be willing to familiarize yourself with Blender and/or Unity. Competent support is available for the Unity environment. You can familiarize yourself with the relevant tutorials (modeling shapes, physics engine, animation) before starting the project, because both Blender and Unity can be installed and used free of charge.

Beschreibung - DE

In diesem Projekt wirst du in die faszinierende Welt der Kugelbahnen eintauchen. Ziel ist es, eine kreative und technisch anspruchsvolle Anwendung zu entwerfen und umzusetzen, die sowohl ästhetisch ansprechend als auch funktional interessant ist. Du wirst deine Ideen in einer 3D-Modellierungssoftware wie Blender gestalten und diese in Unity realisieren. Darüber hinaus wird die Einbeziehung von Musik und Klang als integraler Bestandteil des Designs erforscht.

Als Ergebnis präsentierst du am Ende z.B.:

  • eine (interaktive) Kugelbahn mit Rampen, Schleifen, Sprüngen und Spiralen als immersive Skulptur oder interaktive Anwendung.
  • ein (Geschicklichkeits-)Spiel, bei dem Kugeln durch verschiedene Hindernisse navigiert werden müssen.
  • ein Kugel Rennen, bei dem mehrere Kugeln gegeneinander antreten.
  • eine Kugelgesteuerte Musikanwendung, bei der die Bewegung der Kugeln verschiedene musikalische Klänge und Sequenzen erzeugt oder synchronisiert im Rhythmus eines Musikstücks verläuft.

Als Voraussetzung bringst du außer deiner Faszination für Kugelbahnen die Bereitschaft mit, dich in Blender und/oder Unity einzuarbeiten. Kompetente Unterstützung gibt es dabei für die Unity-Umgebung. Du kannst dich bereits vor Projektbeginn mit entsprechenden Tutorials befassen (Modellierung von Formen, Physik-Engine, Animation), denn sowohl Blender als auch Unity können kostenlos installiert und genutzt werden.

Timeframe
10.12.2024 —
7.02.2025
Meeting Times
Tue 10:00 — 13:00
Tue 10:00 — 13:00
Areas of Expertise
Meeting Location
510a
Spots
15
Priority by Semesters
High Semesters applicants are preferred.
Course Number
1930