Critical Service Marketing
Lecturers
Birgit Mager
Birgit Mager
Anonymous User
Katja Trinkwalder
Timeframe
10.10.2023 —
30.11.2023
Meeting Times
make Appointments
Description - EN

Together with students from Laurea University (Finland), Iscte (Portugal) and UGE (France) , we will develop and design so-called “edutainment” formats, which move between entertainment and education. The project will be carried out in partnership with Orange, a global telecommunications company, and in particular with Orange Fab, the international accelerator network for start-ups, which will provide professional insights on the subject matter.

 

Within hybrid workshops, the field of edutainment will be explored in order to then implement the accumulated knowledge within the intensive project week in Paris using prototypes. The critical examination of service marketing approaches through the lens of service design is essential. Basic knowledge of service design is a prerequisite for participation.

 

The two hybrid workshops to synthesize and explore the field and the topic (10.10.2023 – 9:30-12:30, 13.11.2023 – 14:00-17:00) as well as the project week in Paris from 20-24.11.2023 are mandatory. Financial support can be expected.

Please send the application for this project with a short justification for the choice to katja.trinkwalder1@th-koeln.de by 31.8.2023 at the latest.

 

Beschreibung - DE
Gemeinsam mit Studierenden der Laurea University (Finnland), Iscte (Portugal) und UGE (Frankreich)  werden wir sogenannte „edutainment“ Formate entwickeln und gestalten, die sich in ihrer Funktion zwischen Entertainment und Education bewegen. Das Projekt wird in Partnerschaft mit Orange, einem globalen Telekommunikationsunternehmen, und insbesondere mit Orange Fab, dem internationalen Accelerator Netzwerk für Start-ups, durchgeführt, das professionelle Einblicke auf die Thematik geben wird.   In hybriden Workshops wird das Feld des edutainment erkundet, um dann das gesammelte Wissen innerhalb der intensiven Projektwoche in Paris anhand von Prototypen umzusetzen. Dabei ist die kritische Untersuchung der Service Marketing Ansätze aus der Perspektive des Service Designs essentiell. Grundkenntnisse in Service Design sind Voraussetzung für die Teilnahme.   Die zwei hybriden Workshops zur Synthese und Erkundung des Feldes und des Themas (10.10.2023 - 9:30-12:30, 13.11.2023 - 14:00-17:00) sowie die Projektwoche in Paris von 20–24.11.2023 sind verpflichtend. Mit finanzieller Unterstützung kann gerechnet werden.   Die Anmeldung für dieses Projekt bitte mit eine kurzen Begründung zur Wahl bitte bis spätestens 31.8.2023 an katja.trinkwalder1@th-koeln.de senden.
Timeframe
10.10.2023 —
30.11.2023
Meeting Times
make Appointments
Areas of Expertise
Meeting Location
to be announced
Spots
10
Priority by Semesters
High Semesters applicants are preferred.
Cooperation with the partner
Pioneer Alliance, BIP
Course Number
1066