Design is history. And what do you know about it? Whatever has happened, whatever has there been and why? How did people live, what did they dream of and finally, how did everything look, before you were born? This means, between the modern avantgarde of the 20th century and the fall of World Trade Center in the 21st. – and beyond that. What have been the technological, intellectual, political and economical drivers of consumption? What myths, brands and people have influenced the market? These questions will be addressed through an intensive, compact, multidimensional course, structured in many blocks that can be appreciated at anyone convenience.
This block of the course focuses the consumption euforia towards the end of the millennium, while the Internet breaks all rules of design. Material and immaterial qualities melt together into hybrid products like the iPhone.
Design ist Geschichte. Und was wissen Sie darüber? Was ist alles passiert, was hat es alles gegeben und warum? Wie hat man gelebt, wovon hat man geträumt und letztlich, wie sah die Welt vor Ihrer Zeit aus? Das heisst hauptsächlich zwischen der Avantgarde der Moderne im XX. Jahrhundert und dem Fall des World Trade Center in XXI. – und darüber hinaus. Was waren die technologischen, intellektuellen, politischen und wirtschaftlichen Treiber der Konsumgesellschaft? Welche Mythen, Marken und Menschen haben den Markt geprägt? Das alles vertiefen wir in einem intensiven, kompakten, multidimensionalen Kurs, der in mehreren, voneinander unabhängig belegbaren Blöcken strukturiert ist.
Dieser Teil des Kurses fokussiert die Konsumeuphorie zur Jahrtausendwende, während das Internet bricht alle Regeln der Gestaltung. Materielle und Immaterielle Eigenschaften verschmelzen in hybride Produkte wie das iPhone.