Fostering Financial Literacy Among Children
Lecturers
Birgit Mager
Birgit Mager
Anonymous User
Bettina Köbler
Timeframe
23.06.2025 —
27.06.2025
Meeting Times
Mon 13:00 — 17:00
other Days 10:00 — 17:00
Description - EN

Technologies and digital media present numerous opportunities but often overlook children as stakeholders. This project week aims to bridge that gap by integrating children’s rights into product and service development using the D4CR (Design for Children’s Rights) design guide and other essential references.

Key highlights:

  • Dynamic learning: Engage in a dynamic learning experience where you’ll integrate children’s rights into design and business processes through hands-on activities.
  • Practical application: Apply established service design methods to collaboratively tackle the real-life challenge of empowering children in the digital economy.
  • optional: Industry partnership: Partnering with a  bank, we focus on equipping children with financial tools and knowledge. This collaboration offers unique opportunities to tap into their research and learn directly from product owners and designers

Principles of the project week:

The project week emphasizes a blend of theory and practical application through case studies, inspirational talks, and hands-on activities. Students engage in a team-based service design project with daily meetings and coaching sessions, culminating in a final public presentation and the creation of portfolio-ready documentation.

Meet the Lecturer: Bettina Köbler

Bettina Köbler is a Lead Service Designer at McKinsey’s Berlin office and co-founder of Designing for Children’s Rights (D4CR). She brings extensive experience in service design, having taught at Munich University of Applied Sciences and worked as a strategic design consultant globally. Her passion for ethical design makes her the ideal guide for this project week.

Beschreibung - DE

Technologien und digitale Medien bieten zahlreiche Möglichkeiten, lassen aber oft Kinder als Akteure außer Acht. Diese Projektwoche zielt darauf ab, diese Lücke zu schließen, indem die Rechte der Kinder in die Produkt- und Dienstleistungsentwicklung integriert werden, indem der D4CR (Design for Children’s Rights) Designleitfaden und andere wichtige Referenzen verwendet werden.
Die wichtigsten Highlights:
● Dynamisches Lernen: Nehmen Sie an einer dynamischen Lernerfahrung teil, bei der Sie die Rechte von Kindern durch praktische Aktivitäten in Design- und Geschäftsprozesse integrieren können.
● Praktische Anwendung: Wenden Sie bewährte Methoden des Service Design an, um gemeinsam die reale Herausforderung zu meistern, Kinder in der digitalen Wirtschaft zu stärken.
● optional: Partnerschaft mit der Industrie: In Zusammenarbeit mit einer Bank konzentrieren wir uns darauf, Kinder mit finanziellen Werkzeugen und Wissen auszustatten.
Grundsätze der Projektwoche:
Die Projektwoche legt Wert auf eine Mischung aus Theorie und praktischer Anwendung durch Fallstudien, inspirierende Vorträge und praktische Aktivitäten. Sie nehmen an einem teambasierten Service-Design-Projekt mit täglichen Treffen und Coaching-Sitzungen teil, das in einer öffentlichen Abschlusspräsentation und der Erstellung einer portfolioreifen Dokumentation gipfelt.
Treffen Sie die Dozentin: Bettina Köbler
Bettina Köbler ist Lead Service Designer im Berliner Büro von McKinsey und Mitbegründerin von Designing for Children’s Rights (D4CR). Sie bringt umfangreiche Erfahrung im Bereich Service Design mit, da sie an der Fachhochschule München gelehrt hat und als strategische Designberaterin weltweit tätig war. Ihre Leidenschaft für ethisches Design macht sie zur idealen Begleiterin für diese Projektwoche.

Timeframe
23.06.2025 —
27.06.2025
Meeting Times
Mon 13:00 — 17:00
other Days 10:00 — 17:00
Areas of Expertise
Spots
12
Priority by Semesters
High Semesters applicants are preferred.
Course Number
2253