Students are developing a concept for using and revitalizing the studios in the Fröbel kindergartens.The focus for the children is on expanding their dexterity in creating objects and understanding shapes and colors.
The students develop child-friendly tasks and suggestions which are then implemented in the workshops. For understanding – every Fröbel kindergarten, keyword Reggio pedagogy (https://www.paediko.de/reggio-paedagogik), has a studio.
The students’ work should make the use of the studios more attractive and sustainable. Suggestions for collecting materials from waste or nature are very welcome. The concept includes the development of “childlike-artistic” tasks, which are then playfully solved and “worked on” by the children in the studios and which are then shown in exhibitions to be developed by the students.
Studierende erarbeiten ein Konzept zur Nutzung und Belebung der Ateliers in den Fröbel Kindergärten. Der Focus für die Kinder liegt hierbei auf der Erweiterung von Fingerfertigkeiten beim Erstellen von Objekten und dem Verständnis von Formen und Farben.
Die Studierenden entwickeln kindgerechte Aufgaben und Anregungen, die dann in den Ateliers umgesetzt werden. Zum Verständnis – jeder Fröbel Kindergarten, Stichwort Reggio Pädagogik (https://www.paediko.de/reggio-paedagogik), verfügt über ein Atelier.
Die Arbeit der Studierenden soll die Nutzung der Ateliers attraktiver und nachhaltiger machen. Anregung zum Sammeln von Materialien aus Abfall oder in der Natur sind sehr willkommen. Das Konzept umfasst einmal die Entwicklung von „kindlich-künstlerischen“ Aufgaben, die dann von den Kindern in den Ateliers spielerisch gelöst und „bearbeitet“ werden und die dann zum Zweiten, in von den Studierenden zu entwickelnden Ausstellungen gezeigt werden.