GSA Winter School 24: Soil, Care and Place
Timeframe
15.01.2024 —
12.04.2024
Meeting Times
Daily
Description - EN

Building on this year´s Global Hybrid Winter School in January, a week dedicated to exploring the intricate connections between Soil, Place, and Care, we will meet students and faculty from all participating schools (Barcelona, Glasgow, Bratislava, Naryn – and maybe Beijing) to proceed on site.

Our journey of the week will be inspired by Puig de la Bellacasa’s (2017) perspective on care, which invites us to see soil through a lens where organisms and their interactions are not mere components, but the very essence of what soil is. This approach compels us to appreciate the numerous life forms and processes within soil, recognising its role as a dynamic, living system.

Moreover, our exploration extends to understanding the role of soil in our communities. Soil is a cornerstone of ecosystems, agriculture, and even our cultural practices. It shapes our sense of place and identity. In studying soil, we uncover stories of interaction, dependency, and coexistence.

More details to be found at https://spaces.kisd.de/global-hybrid-winter-school-gsa/

Beschreibung - DE

Aufbauend auf der diesjährigen Global Hybrid Winter School im Januar, einer Woche, die der Erforschung der komplexen Verbindungen zwischen Boden, Ort und Pflege gewidmet war, werden wir uns mit Studierenden und Lehrkräften aller teilnehmenden Schulen (Barcelona, Glasgow, Bratislava, Naryn – und vielleicht Peking) treffen, um vor Ort weiterzuarbeiten.

Unsere Reise durch die Woche wird von Puig de la Bellacasas (2017) Perspektive auf die Pflege inspiriert sein, die uns dazu einlädt, den Boden durch eine Linse zu sehen, in der Organismen und ihre Interaktionen keine bloßen Komponenten sind, sondern die Essenz dessen, was Boden ist. Dieser Ansatz zwingt uns, die zahlreichen Lebensformen und Prozesse im Boden zu würdigen und seine Rolle als dynamisches, lebendiges System anzuerkennen.

Darüber hinaus erstreckt sich unsere Untersuchung auf das Verständnis der Rolle des Bodens in unseren Gemeinschaften. Der Boden ist ein Eckpfeiler der Ökosysteme, der Landwirtschaft und sogar unserer kulturellen Praktiken. Er prägt unser Gefühl für den Ort und unsere Identität. Bei der Untersuchung des Bodens entdecken wir Geschichten von Interaktion, Abhängigkeit und Koexistenz.

Weitere Einzelheiten unter  https://spaces.kisd.de/global-hybrid-winter-school-gsa/

Timeframe
15.01.2024 —
12.04.2024
Meeting Times
Daily
Areas of Expertise
Meeting Location
to be announced
Spots
8
Priority by Semesters
A priority has not been specified for this course.
Cooperation with the partner
The Glasgow School of Art School of Innovation and Technology, Elisava: Barcelona School of Design and Engineering, Academy of Fine Arts and Design in Bratislava; University of Central Asia, Kyrgiztan
Course Number
1488