Marketing Strategie und Innovation im Service Design
Lecturers
Birgit Mager
Birgit Mager
Anonymous User
Katja Trinkwalder
Timeframe
15.10.2024 —
15.11.2024
Meeting Times
see Description
Description - EN

In the BIP “Marketing Strategy and Innovation in Service Design”, students develop a deep understanding of the synergies between marketing and service design and recognize the benefits of interdisciplinary collaboration. The aim is for students to be able to apply marketing concepts and strategies to service design and vice versa in order to develop innovative and holistic solutions. Students learn to recognize complex problems in the field of marketing and service design and to develop creative solutions. By working together with students from different European countries, students improve their intercultural communication and cooperation skills. Students gain experience in the organization and implementation of interdisciplinary projects, including time management, resource allocation and team leadership. They reflect on their own ways of thinking and assumptions regarding marketing and service design and learn to critically question and improve them.

Mandatory participation in the project week 4th to 8th November 2024 in Lisboa

Beschreibung - DE
In dem BIP “Marketing Strategy and Innovation in Service Design” entwickeln die Studierenden ein tiefes Verständnis für die Synergien zwischen Marketing und Service Design und erkennen die Vorteile einer interdisziplinären Zusammenarbeit. Ziel ist es, dass Studierenden in der Lage sind, Marketingkonzepte und -strategien auf Service Design anzuwenden und umgekehrt, um innovative und ganzheitliche Lösungen zu entwickeln. Die Studierenden lernen, komplexe Problemstellungen im Bereich Marketing und Service Design zu erkennen und kreative Lösungsansätze zu entwickeln. Durch die Zusammenarbeit mit Studierenden aus verschiedenen europäischen Ländern verbessern die Studierenden ihre interkulturellen Kommunikations- und Kooperationsfähigkeiten. Die Studierenden sammeln Erfahrungen in der Organisation und Durchführung von interdisziplinären Projekten, einschließlich Zeitmanagement, Ressourcenallokation und Teamführung. Sie reflektieren ihre eigenen Denkweisen und Annahmen in Bezug auf Marketing und Service Design und lernen, diese kritisch zu hinterfragen und zu verbessern. Verbindliche Teilnahme an der Projektwoche in Lissabon vom 4th to 8th November
Timeframe
15.10.2024 —
15.11.2024
Meeting Times
see Description
Areas of Expertise
Meeting Location
322
Spots
8
Priority by Semesters
High Semesters applicants are preferred.
Cooperation with the partner
Laurea University, ISCTE University
Course Number
1883