Nerf Nerds 3: die Wiedergeburt
Timeframe
17.10.2023 —
7.12.2023
Meeting Times
Tue 13:00 — 15:00
Thu 13:00 — 15:00
Description - EN

People love to hit “something” with “something” at a certain distance. Whether it’s crumpled paper in the wastepaper basket, balls on cans or projectiles of all kinds on targets.

There is a reason why real or imitation firearms are not suitable as toys, and any trivialisation of war and violence is to be rejected. Question: Is it possible to have fun with a device that “shoots things” without necessarily associating it with war and weapons?

In this project, we will look at the very popular “Nerf blasters”, which try (more or less successfully) to avoid military-aggressive connotations by using comic-like shapes and intense colours.

We will design, develop and build “something” for these – extremely harmless – soft foam dart blasters. This is not about simple targets, but about effects and mechanisms that enable new game principles and forms.

Functional prototypes will be built and played with in detail during the presentation. The project is suitable for those who can combine extreme silliness with serious work …

Beschreibung - DE
Menschen lieben es, mit »Irgendwas« auf eine gewisse Entfernung »Etwas« zu treffen. Ob zerknülltes Papier in den Papierkorb, ob Bälle auf Dosen oder ob Projektile aller Art auf Zielscheiben. Echte oder nachgebildete Schusswaffen sind aber nicht ohne Grund als Spielzeug eher ungeeignet, und jede Verharmlosung von Krieg und Gewalt ist selbstverständlich abzulehnen. Frage: Kann man Spaß mit einem Gerät haben, dass »Dinge abschießt«, ohne dies zwangsläufig mit Krieg und Waffen in Verbindung zu bringen? In diesem Projekt beschäftigen wir uns mit den sehr beliebten »Nerf-Blastern«, die durch comicartige Formgestaltung und intensive Farbgebung (mehr oder weniger erfolgreich) versuchen, militärisch-agressive Konnotationen zu vermeiden. Für diese – extrem ungefährlichen – Weichschaumpfeil-Blaster werden wir »Etwas« konzipieren, entwickeln und bauen. Dabei geht es nicht um einfache Zielscheiben, sondern um Effekte und Mechanismen, die neuartige Spielprinzipien und Spielformen ermöglichen. Es werden funktionsfähige Prototypen entstehen, die im Rahmen der Präsentation ausführlich bespielt werden. Das Projekt ist für alle geeignet, die es schaffen, extreme Albernheit mit ernsthaftem Arbeiten zu verbinden …
Timeframe
17.10.2023 —
7.12.2023
Meeting Times
Tue 13:00 — 15:00
Thu 13:00 — 15:00
Meeting Location
228
Spots
12
Priority by Semesters
High Semesters applicants are preferred.
Course Number
1124