Platform games - Ein Unitykurs für Anfänger
Timeframe
11.12.2024 —
5.02.2025
Meeting Times
Wed 10:00 — 13:00
Description - EN

Platformers are one of the most popular genres among video games .

In this practice-oriented Unity course, you will implement a platform game step by step and learn the most important concepts of 2D application in the Unity game engine.

The following topics are covered in the modules of the course:

  • Player movement and control: left-right movement, jumping
  • Collision detection: dealing with obstacles and platforms
  • Physics interactions: using the Unity physics engine
  • Enemy and obstacle design: creating enemies and their behavior
  • Power-ups and collectibles: designing special abilities and rewards
  • Life and point system: tracking player progress
  • Level design: varying and designing different levels

The C# programming language will also be a topic in the course: All necessary C# scripts will be provided, but through their use and extension you will gradually gain an understanding of programming.

This course is aimed at students who have little or no experience with Unity and who want to learn the basics of developing 2D platform games. No previous knowledge is required.

After successfully completing the course, you will be able to develop and implement a 2D platformer independently.

Beschreibung - DE

Plattform Spiele sind eines der beliebtesten Genres unter den Videospielen.

In diesem praxisorientierten Unity Kurs wist du Schritt für Schritt ein Plattform-Spiel umsetzen und dabei die wichtigsten Konzepte von 2D-Anwendung in der Unity Game-Engine kennenlernen.

Die folgenden Themen werden in den Modulen des Kurses behandelt:

  • Spielerbewegung und -steuerung: Links- Rechtsbewegung, Sprung
  • Kollisionserkennung: Umgang mit Hindernissen und Plattformen
  • Physik-Interaktionen: Nutzung der Unity-Physik-Engine
  • Gegner- und Hindernis-Design: Erstellung von Gegnern und deren Verhalten
  • Power-Ups und Sammelobjekte: Gestaltung von besonderen Fähigkeiten und Belohnungen
  • Lebens- und Punktesystem: Tracking des Spielerfortschritts
  • Level-Design: Variation und Gestaltung unterschiedlicher Level

Auch die Progarmmiersprache C# wird im Kurs Thema sein: Alle notwendigen C#-Skripten werden zwar zur Verfügung gestellt, jedoch durch deren Nutzung und Erweiterung wirst du nach und nach auch ein Verständnis für die Programmierung erhalten.

Dieser Kurs richtet sich an Studierende, die noch keine oder nur geringe Erfahrung mit Unity haben und die die Grundlagen der Entwicklung von 2D-Plattformspielen erlernen möchten. Es sind keine Vorkenntnisse erforderlich.

Nach dem erfolgreichen Durcharbeiten des Kurses bist du in der Lage selbstständig einen 2D-Plattformer zu entwickeln und umzusetzen.

Timeframe
11.12.2024 —
5.02.2025
Meeting Times
Wed 10:00 — 13:00
Meeting Location
408 (C-Seminar)
Spots
12
Priority by Semesters
High Semesters applicants are preferred.
Course Number
1933