Sexualisierte Diskriminierung
Timeframe
11.12.2023 —
21.12.2023
Meeting Times
Daily 10:00 — 17:00
Description - EN

Attention must be drawn to and information provided about sexualized discrimination and violence in all areas of society, companies and institutions. This also applies to a state university such as TH Köln.

As part of the project, there will be an introduction to the topic, which will educate about the different forms of sexualized discrimination and violence and name examples from everyday life. We will analyze existing social campaigns/actions/interventions (not only in Germany), define categories and assign the found examples.

The goal should be to develop and elaborate own information and awareness campaigns in small groups with the help of the gained knowledge.

The target group of this project are all university members of the TH Köln.

The following must be developed
– Claim / central message
– Visualization (photography, illustration, typography)
– Selection of suitable communication channels, cross-media

The results will be presented to the university management and the Department of Communication and Marketing at the TH Köln. The plan is to select one of the campaign concepts to implement for 2024.

Further individual dates in January are planned and will be announced in project space.

Beschreibung - DE
Über sexualisierte Diskriminierung und Gewalt muss in allen Bereich der Gesellschaft, Unternehmen und Institutionen aufmerksam gemacht und aufgeklärt werden. Dies gilt auch für eine staatliche Hochschule wie der TH Köln. Im Rahmen des Projekts wird es eine Einführung zum Thema geben, die über die verschiedenen Formen von sexualisierter Diskriminierung und Gewalt aufklärt und Beispiele aus dem Alltag benennt. Wir werden bestehende soziale Kampagnen/Aktionen/Interventionen (nicht nur in Deutschland) analysieren, Kategorien definieren und die gefundenen Beispiele zuordnen. Ziel soll es sein, mit Hilfe der gewonnen Erkenntnisse in kleinen Gruppen eigene Info- und Aufklärungskampagnen zu entwickeln und auszuarbeiten. Zielgruppe dieses Projekts sind alle Hochschulangehörigen der TH Köln. Entwickelt werden müssen – Claim / zentrale Botschaft – Visualisierung (Fotografie, Illustration, Typografie) – Auswahl geeigneter Kommunikationskanäle, medienübergreifend Die Ergebnisse werden der Hochschulleitung und dem Referat für Kommunikation und Marketing an der TH Köln vorgestellt. Geplant ist, eins der Kampagnenkonzepte auszuwählen, um es für 2024 umzusetzen. Weitere einzelne Termine im Januar sind geplant und werden im project space angekündigt.
Timeframe
11.12.2023 —
21.12.2023
Meeting Times
Daily 10:00 — 17:00
Meeting Location
130
Spots
20
Priority by Semesters
High Semesters applicants are preferred.
Cooperation with the partner
TH Köln, Referat für Kommunikation und Marketing
Course Number
1154