Spieleklassiker neu erfunden
Timeframe
9.12.2025 —
6.02.2026
Meeting Times
Tue 10:00 — 13:00
Thu 10:00 — 13:00
Description - EN

From Tetris to Kama Sutris – Classic Games with a Fresh Design

In this project, you’ll choose a 2D classic game (such as Tetris, Snake, Pac-Man, etc.) and breathe new life into it! You’ll invent a different story, develop new characters, design a new world, and thus create your own version of the original.

This game design course focuses on aesthetics, design, and storytelling. Creating a coherent overall experience is the central focus. You’ll design and produce all the assets for your redesign, while borrowing the game mechanics and gameplay from the classic. AI will assist us with the programming.

What you’ll do:

  • Analyze and deconstruct iconic video games
  • Develop new visual identities and narratives
  • Practical implementation with game engines like Unity
  • Use AI as a creative sparring partner for idea generation, concept development, and programming

Result: A playable prototype of your reinvented classic game.

Preparation: You should familiarize yourself with the basic functions of a game engine (Unity is recommended) beforehand.

Beschreibung - DE

Von Tetris zu Kamasutris – Spieleklassiker mit frischem Design

In diesem Projekt wählst du einen 2D-Spieleklassiker (wie z.B. Tetris, Snake, Pac-Man, … deine Wahl!) und hauchst ihm “neues Leben” ein! Du (er)findest eine andere Story, entwickelst neue Charaktere, gestaltest eine neue Welt und schaffst so deine eigene Variante des Originals.

In dieser Gamedesign-Lehrveranstaltung liegt der Fokus auf Ästhetik, Gestaltung und Storytelling. Die Erschaffung eines stimmigen Gesamterlebnisses stehen im Mittelpunkt. Du gestaltest und produzierst also alle Assets für dein Re-Design während die Spielmechaniken und das Gameplay vom Klassiker abgeguckt werden. Bei der Programmierung hilft uns die KI.

Was du machst:

  • Analyse und Dekonstruktion ikonischer Videospiele
  • Entwicklung neuer visueller Identitäten und Narrativen
  • Praktische Umsetzung mit Game Engines wie Unity
  • KI nutzen als kreativer Sparringspartner für Ideenfindung, Konzeptentwicklung und Programmierung

Ergebnis: Ein spielbarer Prototyp deines neu erfundenen Spieleklassikers.

Vorbereitung: Du solltest dich vorab mit den Grundfunktionen einer Game Engine (Unity wird empfohlen) auseinandersetzen.

Timeframe
9.12.2025 —
6.02.2026
Meeting Times
Tue 10:00 — 13:00
Thu 10:00 — 13:00
Meeting Location
510a
Spots
15
Priority by Semesters
High Semesters applicants are preferred.
Course Number
2471