Proof of social compulsion to self-dramatize? Symbol of the emotional bond between man and machine? Reaction against the power of the brand? This and much more must be addressed by a trend that has exploded in recent years: the at times very extravagantly designed, theatrically staged customization of the automobile interior space just behind the windshield.
In this project, we will initially examine this phenomenon quantitatively and qualitatively. We then design and implement our own ad hoc installations.
Please note: This is definitely not just for car guys, actually quite the opposite!
Beweis des sozialen Zwangs zur Selbstinszenierung? Symbol der emotionalen Bindung zwischen Mensch und Maschine? Reaktion gegen die Macht der Marke? Dieses und vieles mehr kann ein in den letzten Jahren geradezu explodierendes Trends adressieren: Die zum Teil sehr extravagant personalisierte, theatralisch inszenierte Gestaltung des Automobilinnenraums just hinter der Windschutzscheibe.
Dieses Phänomen untersuchen wir in diesem Projekt zunächst quantitativ und qualitativ. Anschliessend konzipieren und realisieren wir ad hoc Windschutzscheiben-Installationen.
Unbedingt zu beachten: Nicht nur für Car Guys, ganz im Gegenteil!