You know the Unity game engine fundamentally and would like to deepen your knowledge. Whatever is your special interest about Unity: It may be your topic in this course! So you choose an area that you want to delve deeper into.
Examples of topics are: lighting, shaders, world building, product or architectural visualization, audio with Fmod, a special C# topic and much more.
You could also make one of the many existing extension packages (Cinemachine, ProBuilder, URP, Visual Programming, …) the content of your learning process.
No matter what your decision is: The course instructor will support you when you have questions and difficulties and give valuable feedback. During the course you will be part of a group of like-minded people and you will also benefit from the help and different perspectives of your fellow students.
At the end, you will have developed a prototype that will demonstrate how you have expanded and deepened your Unity knowledge.
Requirements for participation
At least basic knowledge of Unity.
Be prepared to explain what you have been doing with Unity so far and what you would like to explore during this course at the firt meeting. We meet every 14 days (once there are three weeks in between).
Meetings: Mo 14.04., Mo 28.04., Mo 12.05., Mo 02.06., Mo 16.06. und am Mo 30.06
Du kennst die Spiele-Engine Unity grundlegend und möchtest dein Wissen vertiefen. Was immer dich an Unity interessiert kann dein Thema für diesen Kurs sein! Du wählst dir also selbst einen Bereich aus in den du dich tiefer einarbeiten möchtest.
Beispiele für Themen sind: Beleuchtung, Shader, World-Building, Produkt- oder Architekturvisualisierung, Audio mit Fmod, ein spezielles C#-Thema u.v.a.m.
Auch eines der vielen existierenden Erweiterungs-Pakete (Cinemachine, ProBuilder, URP, Visual Programming, …) könntest du zum Inhalt deines Lernprozesses machen.
Egal wofür du dich entscheidest: Der Kursleiter unterstützt bei Fragen und Schwierigkeiten und gibt wertvolles Feedback. Während des Kurses bist du Teil einer Gruppe von Gleichgesinnten und du wirst auch von der Hilfe und den unterschiedlichen Perspektiven deiner Kommilitonen profitieren.
Am Ende hast du einen Prototypen erarbeitet, mit dem du exemplarisch zeigst, welches Unity-Thema du bearbeitet hast.
Voraussetzungen für die Teilnahme
Zumindest Unitygrundkenntnisse!
Im ersten Treffen erläuterst du, was du bisher mit Unity gemacht hast und womit du dich in diesem Kurs beschäftigen möchtest. Wir treffen uns 14-tägig (einmal sind drei Wochen dazwischen).
Treffen: Mo 14.04., Mo 28.04., Mo 12.05., Mo 02.06., Mo 16.06. und am Mo 30.06