“Design Your Own World – Make It Walkable in Unity!”
Whether it’s magical game worlds, utopian cities, immersive art installations, or virtual museums – in this project, you’ll design a 3D environment that people can explore, experience, and understand. Use a game engine (Unity, Unreal, etc.) to bring your vision to life!
Possible Areas:
Games & Fantasy: Design a world for a specific game genre.
City of the Future: Show how urban spaces can be sustainable and socially inclusive.
Art & Culture: Curate an exhibition in a virtual museum.
History: Recreate historical eras or events in a virtual experience.
Virtual Events: Design concert stages, trade fairs, or digital galleries.
Process:
1. Learn the Tools: Get familiar with 3D modeling software (e.g., Blender) and a game engine (e.g., Unity).
2. Concept: Sketch your world – by hand, in Blender, or with AI tools like MidJourney.
3. Assets: Source 3D models online or create your own textures, lighting, and assets.
4. Interactivity: Script movement and add sound effects.
Tools: Unity (guidance provided), Blender/Adobe Substance (self-taught).
What You Need:
Creativity, curiosity, conceptual skills, and a willingness to learn 3D modeling (ideally start with Blender already before the project).
What You Gain:
A portfolio project showcasing your 3D/game design skills.
Practical experience with tools used in gaming, architecture, film, and tech.
The opportunity to present your world online in a virtual showcase.
The boundaries of your world are yours to define – build it!
Designe deine eigene Welt – und mache sie in Unity begehbar!
Ob magische Spielewelten, utopische Städte, immersive Kunstinstallationen oder virtuelle Museen – in diesem Projekt gestaltest du eine 3D-Umgebung, die Menschen erkunden, erleben und begreifen können. Nutze eine Game Engine (Unity, Unreal o.ä.), um deine Vision lebendig werden zu lassen!
Mögliche Themen:
Spiele & Fantasie: Gestalte eine Welt für ein bestimmtes Spiele-Genre
Stadt der Zukunft: Zeige, wie Urbanität nachhaltig und sozial gedacht werden kann.
Kunst & Kultur: baue eine Ausstellung in einem virtuellen Museum auf
Geschichte: mache vergangene Epochen oder historische Ereignisse virtuell erlebbar
Virtuelle Events: Designe Konzertbühnen, Messen oder Galerien im Digitalen.
Ablauf:
1. Einarbeiten in Modellierungssoftware (z.B. Blender) und in eine Gameengine (z.B. Unity).
2. Konzept: Skizziere deine Welt – per Hand, in Blender oder mit KI-Tools wie MidJourney.
3. Assets: finde 3D-Modelle im Netz oder baue eigene Assets, Texturen und Lichtstimmungen.
4. Interaktion: Programmiere Bewegung und füge Soundeffekte hinzu.
Tools: Unity (wird unterstützt), Blender und/oder Adobe Substance (selbst einarbeiten)
Was du brauchst:
Kreativität, Neugierde, konzeptionelle Fähigkeiten und die Bereitschaft, dich in 3D-Design (Modelling) einzuarbeiten (z.B. Blender: am besten schon vor Projektbeginn anfangen).
Was du mitnimmst:
Ein Portfolio-Projekt dass deine Skills im 3D-Design / Gamedesign ausweist;
Praxiserfahrung mit Tools, die in Games, Architektur, Film und Tech gefragt sind;
Die Chance, deine Welt virtuell im Web zu präsentieren;
„Die Grenzen deiner Welt bestimmst nur du – baue sie!“